webshop seo

A webáruházak keresőoptimalizálása, más szóval a webshop seo rendkívül nagy jelentőséggel bír, mivel óriási a harc a keresők első oldalaiért – írja a kulcsszo.hu.

Egy hagyományos értelemben vett üzlet nem mindegy, hogy egy eldugott, nehezen megközelíthető kis utcácskában található, vagy egy sétálóutcán, esetleg egy intézmény közelében, ahol „szem előtt van”, „belebotlanak az emberek”. A webáruháznak is szem előtt kell lennie, másként nem fog forgalmat lebonyolítani. Ahhoz pedig, hogy a google az első oldalra hozza különböző keresésekre, keresőoptimalizálásra van szükség.

Nem elég csak néhány kulcsszóra optimizálni egy webshopot, hisz minél több a termékekhez, termékcsoprtokhoz közelálló, releváns kulcsszó, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy látogatók érkeznek az oldalunkra, akik vásárolni is fognak.

A webáruházat úgy kell felépíteni szerkezetileg és tartalmilag, hogy a felhasználók könnyen tudjanak eligazodni az oldalon, és legyen érthetően megfogalmazva a termékek leírása. Fontos, hogy a virtuális üzletünkbe érkező vendéget olyan környezet fogadja, ahová szívesen visszatér majd. A hagyományos bolt jó eladójának szerepét a webshop szöveges tartalma veszi át. „Szóba áll” a vásárlóval „elmondja”, hogy mire jó a termék, miért érdemes megvenni.

A webshop SEO egyik fontos része a PR-cikk. Különböző blogok, portálok, internetes újságokra kihelyezett PR-cikkek nagyban befolyásolhatják az áruház forgalmát. Amellett, hogy a megfelelő helyen népszerűsítik a virtuális üzletünket, és potenciális vásárlókat irányítanak felénk, a keresőkben az oldalunk helyezése tovább javul a backlinkek révén.

A long tail kulcsszavakra is érdemes gondolni egy webáruház esetében. A nagyon keresett kulcsszavakra is kell optimizálni oldalunkat, de jó, ha odafigyelünk a kevesebb napi keresésnek „örvendő”, 2-3 szóból álló keresésekre is. Például ha online játékboltunk van, akkor a játékautó a sokat keresett kifejezés. Kevesebben keresnek a „benzines játékautó” vagy a „játékautó lányoknak” kifejezésre, de az ilyen kulcsszavakkal érkező látogatók nagyobb eséllyel vásárolnak, tehát nagyobb lesz a konverzió.

By admin